info@skuteri.hr    +385 1 4242 662

Ispunite anketu i osvojite 4l motornog ulja.

Kardan ili lanac na motociklu

Kardan ili lanac na motociklu: Što je bolje za vas?

 

Kada birate motocikl, jedan od ključnih tehničkih elemenata koji će utjecati na vašu vožnju je prijenos snage s motora na stražnji kotač. Najčešće opcije su kardan i lanac, a obje imaju svoje prednosti i nedostatke. Ovaj blog pomoći će vam da shvatite razlike i odaberete ono što najbolje odgovara vašem stilu vožnje.

Kardan: robusna tehnologija za dugotrajnost

Kardanski prijenos koristi zglobne osovine za prijenos snage od motora do stražnjeg kotača. Ova tehnologija često se koristi na većim touring motociklima kao što su BMW R 1250 GS ili Yamaha FJR1300.

Prednosti kardana:

  • Niska potreba za održavanjem: Kardanski prijenos ne zahtijeva često podmazivanje ili zatezanje, što ga čini praktičnijim za dugoročne vozače.
  • Čistoća: Za razliku od lanca, kardan ne prska ulje ili mast, pa su vaše ruke, odjeća i motocikl često čišći.
  • Dugovječnost: Kardan traje duže od lanca, ponekad i nekoliko puta duže, posebno na motociklima visokih performansi.

Nedostaci kardana:

  • Težina: Kardan je teži od lanca, što može utjecati na upravljivost i ubrzanje motocikla.
  • Složena popravka: U slučaju kvara, popravak kardanskog prijenosa može biti znatno skuplji i tehnički zahtjevniji od zamjene lanca.
  • Mala efikasnost: Gubitak snage je nešto veći kod kardana, što može rezultirati manjom brzinom ili lošijom ekonomijom goriva.

Lanac: lagan i prilagodljiv

Lanac je daleko najčešće korišten sustav prijenosa na motociklima, od sportskih motora poput Yamaha YZF-R1 do manjih gradskih motocikala. Njegova jednostavnost i učinkovitost čine ga idealnim za širok raspon stilova vožnje.

Prednosti lanca:

  • Bolje performanse: Lanac je lakši i omogućuje brži prijenos snage, što se posebno osjeti na sportskim motociklima gdje je svaki gram važan.
  • Prilagodljivost: Lakše je prilagoditi omjer prijenosa izmjenom zupčanika, što omogućuje vozaču finije podešavanje ubrzanja i krajnje brzine.
  • Lakše popravke i zamjene: Lanac je lakše i jeftinije zamijeniti, a kvarovi su rjeđi, dok je održavanje jednostavno, pod uvjetom da ga redovito podmazujete i zatežete.

Nedostaci lanca:

  • Često održavanje: Lanac zahtijeva redovno podmazivanje i zatezanje, posebno ako motocikl vozite u teškim uvjetima poput kiše ili blata.
  • Prljavština: Lanac može prskati mast i prljavštinu, što zahtijeva redovito čišćenje ne samo lanca nego i dijelova oko njega.
  • Kraći vijek trajanja: Lanac, ovisno o kvaliteti i načinu korištenja, traje značajno kraće od kardana i često ga je potrebno mijenjati nakon 20.000 do 30.000 kilometara.

Koji je pravi izbor za vas?

  • Ako ste touring vozač koji često prelazi velike udaljenosti i preferira manje održavanja, kardan je idealan izbor. Njegova dugovječnost i jednostavno održavanje čine ga savršenim za putovanja.

  • Ako ste sportski ili gradski vozač kojem su performanse i agilnost prioriteti, lanac će vam pružiti bolje ubrzanje i upravljivost. Redovito održavanje lanca postat će rutina, ali će vam omogućiti precizniju kontrolu motocikla.

Zaključno, izbor između kardana i lanca ovisi o vašem stilu vožnje, potrebama održavanja i želji za dugovječnošću ili performansama. Razmislite o ovim faktorima prije sljedeće kupnje motocikla i odaberite ono što će vam pružiti najbolju vozačku avanturu.

 



Nastojimo dati što točnije informacije, a ako primjetite pogrešku, molimo Vas da nam to javite na info@skuteri.hr

Motocikli i oprema

article image

Suzuki V-Strom 800 - Avanturistički motocikl za svaku cestu

article image

BMW S 1000 XR: Savršeni spoj sporta i touring užitka

article image

Moto Guzzi Stelvio vs. Suzuki V-STROM 1050DE vs. QJMotor SRT 800SX

article image

Aprilia RS 457: Revolucija u svijetu sportskih motocikala za mlade vozače

Izdvojeno

article image

Peugeot Django 50 4T - Retro kralj

article image

Piaggio Liberty: Snaga, stil i udobnost u gradskim ulicama

KT

KT

savjeti i preporuke

KT

skuteri portal

peugeot

italjet