U burnom uzletu 1971., kulturni i društveni horizont Francuske bio je u preokretu. Posljedice svibnja 68. još su bile prisutne, a društvo u cjelini osciliralo je između tradicije i revolucije. Prosvjedni pokret koji je uzdrmao temelje francuskog društva oslobodio je izražavanje individualnih želja i težnji. Bilo je to vrijeme relaksacije morala, necenzuriranih medija i davanja prava glasa 18-godišnjacima 1974. godine.

GENERACIJA 103

Unutar ovog uzavrelog kotla kulturne revolucije i društvenog oslobođenja pojavio se Peugeot 103, zapalivši iskru slobode. Više od običnog prijevoznog sredstva, 103 postao je simbol neovisnosti, poklič za slobodu na dva kotača. Sa svojim amblematičnim dizajnom, jednostavnošću prilagođenom korisniku i dostupnošću, ponudio je bezbrojnim pojedincima priliku da se oslobode ograničenja tradicionalne mobilnosti ili nerazvijenog javnog prijevoza. Peugeot 103 najavio je novu eru osobnih putovanja za sve.

KLJUČNI PRIJELAZ NA ELEKTRIFIKACIJU

Međutim, vrijeme prolazi, a društvene i ekološke promjene neprestano nas tjeraju da preispitujemo naše načine prijevoza. Godine 2024. projekt SPx utjelovljuje našu interpretaciju duha slobode Peugeota 103, sada s električnim motorom, potvrđujući našu predanost prilagodljivosti u suočavanju s evoluirajućim ograničenjima.

Projekt SPx sažima viziju Peugeot Motocycles za oblikovanje budućnosti [i društvene prihvaćenosti] individualnog prijevoza. Današnji društveni izazovi, od urbanizacije do prometne krize i ekološke tranzicije, zahtijevaju promjenu paradigme. Projekt SPx ne postavlja se kao pionir u ovoj evoluciji, već kao prvi elegantan i uravnotežen odgovor na izazove koji dolaze. To odražava našu odlučnost da idemo naprijed poštujući svoju prošlost.

INDIVIDUALISTIČAN I ODGOVORAN

Njegov moderan, održiv dizajn (aluminijski okvir, smanjena masa, manji broj dijelova, reciklirani materijali) odražava odlučnost naših dizajnera i inženjera da pomire prethodno kontradiktorne imperative kao što su (neizmjerno!) zadovoljstvo vožnje, sloboda vlastitog prijevoza, pristupačnost i kolektivna odgovornost.

Projekt SPx utjelovljuje odgovorni individualizam, gdje se osobna mobilnost neprimjetno integrira sa dobrobiti zajednice. Pokazuje kako se tehnologija može staviti u funkciju društva kao odgovor na šire imperative, istovremeno čuvajući svačiju želju za slobodom.

NEVINO I GRIJEŠNO ZADOVOLJSTVO

Projekt SPx obećava nenadmašan užitak vožnje zahvaljujući izuzetno dinamičnom dizajnu šasije. Kombinacija težine i geometrije aluminijske monokok šasije obećava iznimnu agilnost, omogućujući precizno rukovanje i trenutni odziv. Što se tiče pogonskog sklopa, električni pogon, kada je savršeno kalibriran, daje motociklu uzbudljivu dinamiku. Kombinacija ovih elemenata (šasija/motor) pruža uzbudljivo iskustvo vožnje gdje svaki zavoj postaje avantura, a svako ubrzanje navala adrenalina.

Ambicija projekta SPx je redefinirati standarde užitka u vožnji i dokazati da društvena odgovornost može ići ruku pod ruku s uzbudljivim iskustvom vožnje.

Laurent Lilti, direktor proizvoda, marketinga i komunikacija u Peugeot Motocycles, rekao je:

"Bilo da ga pokreće motor s unutarnjim izgaranjem 1971. ili električni motor 2024., duh Peugeota 103 ostaje bezvremenski simbol slobode. Projekt SPx utjelovljuje ideju da se zadovoljstvo individualne mobilnosti može pomiriti s kolektivnom sviješću. Kada možete kombinirati kulturnu baštinu i vrhunsku tehnologiju s ponosom i domišljatošću, osobne težnje i kolektivna odgovornost više se međusobno ne isključuju.

 

Damien Basset, direktor dizajna u Peugeot Motocycles, izjavljuje:

"103 je vrhunac evolucije mopeda. Svaki aspekt, od dizajna do ergonomije, bio je usmjeren na funkcionalnost. Za mnoge je to bio njihov prvi motocikl, njihovo prvo iskustvo slobode. Danas je postao kultni objekt. Sutra, naš cilj je osmisliti nove izraze slobode, uz očuvanje jednostavnog užitka i modernosti koji su obilježja našeg brenda.