Koji su ispravni pritisci u gumama za vaš motocikl i razlikuju li se iz bilo kojeg razloga? Odgovori su raznoliki i složeni.

Tlak u gumama trebali biste provjeriti svaki put kad izađete na vožnju ili to može rezultirati lošim upravljanjem, povećanim trošenjem i smanjenim performansama prianjanja i kočenja.

Prva i najvažnija točka je da se trebate pridržavati pritisaka proizvođača motocikla za bilo koji određeni motocikl. Možete ih pronaći u korisničkom priručniku ili na pločici pričvršćenoj na motocikl. Obično postoje dvije preporuke, jedna za solo i druga za dvoje s samo 1-2psi razlike, obično viša na stražnjoj gumi.

Ako promijenite marku gume, provjerite preporučene pritiske proizvođača guma.

Niži pritisci u gumama

Neki vozači preferiraju niže pritiske jer vjeruju da im to omogućava više prianjanja kako se guma širi i stvara veći trag. Drugi vole bolju udobnost vožnje s nižim tlakom.

Međutim, niži pritisci od preporučenih (čak i s vrlo malom granicom) mogu povećati količinu topline stvorene u gumi, čak i nakon kratkih dionica vožnje. To može utjecati na sastav i ubrzati trošenje gume. Ti niži pritisci također utječu na oblik i područje kontakta gume pod opterećenjem, što drastično utječe na performanse i upravljivost, čak i na kratkim udaljenostima vožnje. Zbog toga se niži pritisci ne preporučuju iz sigurnosnih razloga.

Gume s prekomjernim napuhavanjem također se ne preporučuju. Ne povećava nosivost, ali rezultira u tvrdoj vožnji i ubrzanom trošenju guma u središtu kontaktne točke.

Preporuke proizvođača

Pitanje ispravnih pritisaka u gumama postaje malo složenije kada na to gledate sa stajališta proizvođača guma. Iako proizvođači motocikala teže pojednostavlivanju  svojih preporuka, neki proizvođači guma mogu isporučiti različite pritiske ovisno o maksimalnoj brzini, maksimalnom opterećenju, a ponekad čak i vanjskoj temperaturi. To je važnije na mjestima poput Europe gdje ceste mogu biti ledene, a autoceste mogu imati vrlo visoka ograničenja brzine. U uobičajenoj uporabi, preporučeni pritisci proizvođača guma neće se puno razlikovati od preporuka proizvođača motocikala.

Ako ste agresivni vozač koji voli oštre zavoje, nosi velike terete ili vozi pri visokim brzinama, možda ćete razmisliti o malo višim pritiscima nego što proizvođač motocikala preporučuje, ali pripazite da nisu viši od naznačenih na bočnom tijelu gume.

Za mjerenje tlaka u gumama, uvijek ih provjerite hladnim prije vožnje. Jednom kada se guma zagrije od vožnje, pritisci će porasti, pa će očitanja biti netočna. Preporučeni pritisci u vašem korisničkom priručniku smatraju se uvijek pritiskom kad je guma hladna.

Provjerite svoj mjerač

Mislili biste da će benzinske postaje imati točne mjerne instrumente na njihovim zračnim pištoljima, ali istrage automobilskih klubova i naše provjere otkrili su znatne netočnosti.

Više od trećine mehaničkih jedinica je od 5% do gotovo 20% netočno. Dok je do 95% elektroničkih jedinica unutar 5% točnosti.

Umjesto toga, koristite vlastiti mjerač. Digitalni mjerači guma često su skuplji i izgledaju kao bolje kvalitete, ali s vremenom mogu izgubiti ispravnu kalibraciju i ostati bez baterije. Analogni ili fizički mjerači često su precizniji i dugotrajniji.

Pritisci u gumama za stazu

Moto trkači kažu da smanjuju pritisak u gumama kada udju u trkačku stazu. Međutim, ako koriste ulične gume - čak i vrlo sportske gume - pritisci trebaju ostati isti kao i za cestu.

Razlog je taj što su sve ove ulične gume dizajnirane tako da rade na najbolji mogući način i unutar svojih primjena, dizajna i konstrukcijskih parametara pri normalnim pritiscima preporučenim od strane proizvođača. Ako spustite pritisak, vidjet ćete iste smanjene performanse i povećanu sigurnost kao i na cesti.

Međutim, ako imate posebne trkaće gume w =, vidjet ćete da se preporučuju niži pritisci.

Srećom, sada postoji mnogo sportskih i touring guma koje se preklapaju u njihovim mogućnostima. Primjerice, Pirelli Angel GT nije samo vrlo dobra turing guma s dugim trošenjem i velikim prianjanjem uz cestu, već je i vrlo sposobna za rad na stazi. No ipak se morate pridržavati preporučenih pritisaka.

Namjenske trkaće gume imaju potpuno drugačiju konstrukciju i dizajnirane su za maksimalno prianjanje, a ne za dugotrajno trošenje i imat će posebne smjernice za pritiske. To je crna umjetnost koju su inženjeri proučavali godinama. Ne postoji jednostavno pravilo. Idi i eksperimentiraj.

Off-road pritisci u gumama

Što se tiče terenske upotrebe, često se preporučuje niži tlaka u gumama. Na primjer, niži pritisak na makadamu može vam dati bolje prianjanje, ali također otvara bočne zidove oštrim stijenama koje mogu oštetiti i ispustiti gumu. U ovom slučaju, pritiske spustite neznatno i pokušajte zadržati integritet oblika stijenke gume.

Međutim, mekane i skliske površine poput blata i pijeska zahtijevaju mnogo niže pritiske. Pijesak zahtijeva najniže pritiske, ponekad i do oko 12psi, međutim, pripazite da tubeless gume ne navuku gredu ili ne skrenu s ruba.