Vođeni nekim prethodnim iskustvima vožnje električnih skutera, moramo priznati da smo testu Silenceovog S01 pristupili s dosta skepse, možda čak i malo podozrenja. Naime, na našem je tržištu sve više električnih skutera, ali većina njih ima brzinu mopeda i relativno skromnu autonomiju te, čak i oni malo bolji među njima, ne ostavljaju dojam sasvim kompletnog proizvoda.
 
Dakle, jako je malo onih električnih skutera s kojima ćete praktično cijeli dan zujati po gradu, i to sa stilom, bez pristanka na bilo kakve kompromise. I zato nas je razveselilo što već na prvi bliži pogled Silence S01 ostavlja dojam da spada upravo u tu skupinu i da nije još samo jedan u nizu električnih skutera. S01 djeluje vrlo solidno izrađen, upotrijebljeni materijali su kvalitetni, a dizajn je mogli bi reći e-dopadljiv. Čak i prilično osebujan u nekim segmentima, ponajviše poradi nekih specifičnih tehničkih rješenja.
 
I uistinu, ono što već na prvi pogled uočavamo na S01 je i ono što ga čini toliko različitim od konkurencije, a to je (za skuter) velika, odvojiva i zamjenjiva baterija kapaciteta 5,6 kWh opremljena 600W punjačom. Ta baterija je bitno kapacitetnija od one na bliskoj konkurenciji, a kako je samim time i teška pozamašnih 41,4 kg, Silence je smislio uistinu ingeniozno rješenje vađenja baterije. Odnosno, baterija je pretvorena u nešto slično mobilnom koferu na kotačićima, kojeg koristimo kao avionsku kabinsku prtljagu.
 
Na vanjskoj strani baterije, koja je lukavo smještena ispod sjedišta, odnosno što niže i što bliže centru gravitacije, nalazi se izvlačiva teleskopska ručka. Uz pomoć te ručke, a nakon što smo u prostoru pod sjedalom pomakli sigurnosnu polugu, lako izvlačimo bateriju, koja je ujedno opremljena i automatski rasklopivim kotačićima, koji bateriji daju potrebnu mobilnost i bitno olakšavaju rukovanje.
 
Cijela operacija izvlačenja i ponovnog uvlačenja je izuzetno jednostavna, a bateriju potom lako „odvezete“ na punjenje do najbliže vam utičnice. Ili je čak uz 220V AC pretvarač koristite za napajanje drugih uređaja. S dizajnerske, a i praktične strane, zanimljivo je napomenuti da sama baterija na vanjskom boku ima veliki LED krug, koji bojom i stupnjem osvijetljenosti radijusa kruga pokazuje vozaču koliko je još „ostalo“ baterije. A to se indicira jednostavnim i laganim pljeskom dlanom po tom krugu. Inače, za punjenje same baterije od 0 pa do 100% će vam na kućnoj utičnici biti potrebno više od 6 sati, no svakako manje od 8h tako da vaš S01 svako jutro može biti spreman za nove gradske pobjede.
 
Zrakom hlađeni elektromotor je smješten unutar stražnjeg kotača, ovješenog jednorukom vilicom, a iako on razvija kontinuiranih 8 i vršnih 12 KS, konačne performanse i autonomija ovise i o tome koji ste način rada odabrali. Tako ćete u ECO modu, uz maksimalnu brzinu ograničenu na 70 km/h, s punom baterijom, po našim mjerenjima, prevaliti 110 do 120 km, što je dosta blizu tvornički deklariranoj vrijednosti od 137 km. U srednjem CITY modu je brzina ograničena na 85 km/h i tu već S01 doista živahno juri, uz autonomiju od kakvih 75 do 85 km i taj je način rada optimalan.
 
No što možemo kad je vožnja najzabavnija u SPORT modu, u kojem su ubrzanja iznenađujuće žestoka, a deklarirana maksimalna brzina iznosi 100 km/h, s time da je nama brzinomjer pokazivao 96 km/h. U tom načinu vožnje teško da ćete moći odvoziti više od 60-ak kilometara između dva punjenja, ali po nama je i to dovoljno za..........
 
Kompletan test ovog skutera pronađite u aktualnom tiskanom izdanju Moto Pulsa koji se nalazi na kioscima
 
motopuls